2009 Washington DC - Day3

2009. 5. 11. 04:54Travel/아메리카

마지막 날 우리는 American Art Museum이 개장된지 얼마 안됐다는 소식을 알게되어 이곳을 찾아 둘러보고

돌아오는 길에 Capital 앞 광장을 찾았다.

 

 

 

 

Capital 앞 광장

 

Valley Forms by Ross Dickinson

위키 설명은 아래를 누르면 볼수 있습니다.

더보기

Stark hills seem to threaten the lush farms at their feet in this vivid painting of a Southern California valley. Californian artist Ross Dickinson dramatized his home state’s eternal confrontation of nature and man by exaggerating the steep slopes of the hills and the harsh contrast between the dry red wilderness and the green cultivated land. The artist stressed the centrality of water in California. A river, reflecting the pale sky, is a milky curve against the verdant valley. The irrigated farms are luxuriant, while the hills during the summer dry season are an arid brown. Dickinson reminded the viewer of the constant threat of fire by showing a farmer burning brush or trash in the foreground, with the red flame sending up a thin column of smoke. In the background, a larger plume of smoke suggests a chaparral fire going out of control, a potential threat to the little white houses in the valley. The danger parallels other stresses that faced the region during the Great Depression, as the homeless and hopeless from the drought-plagued Dust Bowl poured westward in search of agricultural work. The destitute hordes demanded far more jobs than California could offer.
1934: A New Deal for Artists exhibition label

 

남 캘리포니아 계곡의 생생한 그림에서 뚜렷한 언덕은 그들의 발밑에 있는 무성한 농장을 위협하는 것처럼 보인다. 캘리포니아 예술가 Ross Dickinson은 언덕의 가파른 비탈과 메마른 붉은 광야와 푸른 경작지의 거친 대조를 과장하여 그의 고향의 자연과 인간의 영원한 대결을 극화했다. 작가는 캘리포니아에서 물의 중요성을 강조했다. 창백한 하늘을 반사하는 강은 초록빛 계곡에 대한 유백색 곡선이다. 관개 농장은 울창한 반면 여름 건기의 언덕은 건조한 갈색이다. Dickinson은 전경에서 농부가 덤불이나 쓰레기를 태우고 붉은 불꽃이 얇은 연기 기둥을 내뿜는 모습을 보여줌으로써 관람자에게 불의 끊임없는 위협을 상기시켰습니다. 배경에서 더 큰 연기 기둥은 통제 불능의 떡갈나무 화재를 암시하며, 계곡의 작은 흰집에 잠재적인 위협이 된다. 위험은 대공황 기간 동안 이 지역이 직면한 다른 스트레스와 유사하다. 가뭄에 시달리는 더스트 보울에서 노숙자와 희망이 없는 사람들이 농업 일을 찾아 서쪽으로 쏟아져 나왔기 때문이다. 궁핍한 무리는 캘리포니아가 제공할 수 있는 것보다 훨씬 더 많은 일자리를 요구했다.
1934: A New Deal for Artists 전시 레이블

Dickinson was a young artist employed by the Public Works of Art Project when he created this magical image of California’s farm country. Water, green grass and swelling earth conjure the promised land that John Steinbeck would describe in The Grapes of Wrath a few years later. But Dickinson introduced disquieting details, as if to suggest that danger exists even in paradise. The tiny fire in the field at lower right, probably set to burn dry brush, echoes a massive column of smoke across the hills in the distance. The hills themselves have the orange-red look of the rainless months, when California’s mountains become tinderboxes, and fires can sweep down into the valleys. Dickinson’s painting captures the fear underlying America’s hopes for better days during the Depression.
Exhibition Label, Smithsonian American Art Museum, 2006